5 mei | Zoekdienst Oude Kerk

Al 74 jaar vieren we dat we leven in een vrij land. Onze rechtsstaat waarborgt deze vrijheid. Er is vrijheid van politieke keuze. Vrijheid van meningsuiting. Vrijheid om anders te denken en anders te zijn. Maar deze vrijheid spreekt niet vanzelf. Hoe houden we deze in stand en wat doen we ermee? Welke invulling geven we aan onze vrijheid en gunnen we andere deze vrijheid ook? Dient onze vrijheid alleen onszelf of gebruiken we onze vrijheid ook voor het welzijn van anderen en van de samenleving? De Bijbel stelt dat we ook innerlijk vrij moeten zijn om goed om te kunnen gaan met onze vrijheid. De Bijbel vertelt een verhaal van bevrijding van wat ons van buiten en van binnen vasthoudt en belemmert. Wat kunnen we hiervan leren voor ons leven in een vrij land? In de zoekdienst van zondag 5 mei gaan we met elkaar in gesprek over deze vragen en luisteren we naar liederen, een bijbelgedeelte en een overdenking. De dienst wordt geleid door René Strengholt, missionair werker van de Protestantse gemeente. De zoekdienst begint om 13.00 uur. Om 12.30 uur gaat de kerk open en staan er broodjes, koffie en thee klaar. Van harte welkom! De zoekdienst is een activiteit van de Protestantse Gemeente Delft.

De zoekdienst is een activiteit van de Protestantse Gemeente Delft.