21 april | Feestelijk Pasen in de Maria van Jessekerk

Op Eerste Paasdag, zondag 21 april a.s., om 11.00 uur zal het parochiekoor Deo Sacrum weer de feestelijk Krönungsmesse van Mozart zingen. Op dit Hoogfeest van Pasen wordt het koor begeleid door een gelegenheidsorkest bestaande uit 30 orkestleden. Een kwartet van zangsolisten – Cora Peeters (sopraan), Hester Hazelaar (alt), Andre Betsema (tenor) en Jaap Meijer (bas) – maakt het geheel extra feestelijk. Mozart componeerde de Krönungsmesse in 1779 voor de Paaszondag. De Mis werd voor het eerst uitgevoerd in de Dom van Salzburg. In 1791 werd de Mis uitgevoerd bij de kroning van Keizer Leopold II, waardoor het als de “Krönungmesse” de geschiedenis is ingegaan. Naast deze feestelijke Mis zullen ook het beroemde Ave Verum en het Mariamotet, “Santa Maria, Mater dei” worden uitgevoerd met orkestbegeleiding (van Mozart). Tevens klink het “Christ ist erstanden” van Schubert. Aan het einde van de viering zal het beroemde Hallelujakoor van Händel de mis feestelijk afsluiten. Wij hopen van harte dat u samen met ons Pasen komt vieren in deze Eucharistieviering.