20 januari | Bijeenkomst In Vrijheid Verbonden | Utrecht

Op maandag 20 januari 2020 is H.K.H. Prinses Beatrix aanwezig bij een bijeenkomst van het interreligieuze netwerk In Vrijheid Verbonden. Het thema van de bijeenkomst is ‘75 jaar vrijheid’. Hoofdspreker is politicus Jesse Klaver. Daarnaast is er een presentatie van vertegenwoordigers van het Boeddhisme, Hindoeïsme, Jodendom, Christendom, Islam en Humanisme.
De bijeenkomst vindt plaats in Tivoli Vredenburg in Utrecht van 19.00-21.00 uur.

Jesse Klaver (fractievoorzitter GroenLinks): “‘De vrijheid om te mogen zeggen wat we willen zeggen, om te mogen zijn wie we willen zijn mogen we nooit vanzelfsprekend nemen. Het vraagt aanpassingsvermogen en de kracht om door te zetten.”

In Vrijheid Verbonden is een groep mensen die vanuit verschillende religies en levensbeschouwingen samenkomen en de handen ineen slaan om zich gezamenlijk te presenteren en zich samen sterk te maken voor de democratie.
Meer over In Vrijheid Verbonden is te vinden via www.invrijheidverbonden.nl. en op de site van de Raad van Kerken Nederland www.raadvankerken.nl