2 juni | Zoekdienst Oude Kerk

Waar is God? Als het tegenzit, of juist mee…

Het leven kan meevallen. Het kan ook tegen zitten. Wat heb je in voor- en tegenspoed aan God? Hierover gaat het in de zoekdienst van zondag 2 juni in de kapel van de Oude Kerk. We gaan aan de hand van de bekende Psalm 23 op zoek naar God in ons leven met al het mooie én zware dat er bij hoort. Psalm 23 dicht over de Herder die ons leidt naar mooie weiden maar ook door donkere dalen. Deze psalm helpt ons op weg in de zoektocht naar God. Deze psalm vertelt, net als de mensen om je heen – zomaar mensen die je iets te zeggen hebben, of jij aan hen! – over hoe God mensen bereikt. Als het tegenzit… óf juist mee. Als je somber bent óf als je geniet van het leven en intens gelukkig bent. Hij is er bij. De herder was het meest sprekende beeld dat de dichter hiervoor kan geven. Welk hedendaags beeld, welk beroep of welke mens zouden wij kiezen, om aan anderen te vertellen wie God voor je is? Want in alle situaties kan God iets voor ons betekenen. Laten we op zondag 2 juni samen op zoek gaan naar deze God! De dienst wordt geleid door Ds. David Knibbe, predikant van de Protestantse wijkgemeenten Immanuël en Vierhoven in Delft. De zoekdienst begint om 13.00 uur. Om 12.30 uur gaat de kerk open en staan er broodjes, koffie en thee klaar. Van harte welkom!

De zoekdienst is een activiteit van de Protestantse Gemeente Delft.