2 en 10 november | Misa Criolla | Ars Vocalis

Delfts Kamerkoor Ars Vocalis bestaat 60 jaar!

Voor het vieren van dit jubileum is gekozen voor een Latijns-Amerikaans programma met als hoofdwerk de Misa Criolla van de componist Ariel Ramirez. Het woord “criolla (creools)” staat voor de vele culturele invloeden in Argentinië.
Het koor wordt in deze mis begeleid door het combo “Criolla” onder leiding van Gabriel Aguilera, met Fred Abbingh op de piano. Als solist treedt op Emilio Aguilar.
Ars Vocalis zingt verder verschillende liefdesliederen die alle getoonzet zijn in Latijns-Amerikaanse harmonieën. Meer klassiek uit de tijd van de Renaissance zijn de werken van Juan Gutièrrez de Padilla en Francisco López Capillas, componisten uit Mexico. Onvervalst creools is en klinkt het lied Yambambo.

De concerten zijn op a.s. zaterdagavond 2 november (Koningkerk in Voorburg, nabij Station Laan van NOI) en op zondagmiddag 10 november (Adelbertkerk in Delft), kaarten zijn in de voorverkoop à €17,50 verkrijgbaar via www.arsvocalis.nl, aan de zaal à €20.

Voor liefhebbers van vurige Latijns-Amerkaanse ritmes echt een aanrader!