18 dec | Internationale dag van de migrant: de langste eettafel

Wij roepen iedereen, ook scholen en andere instellingen op om, tijdens de internationale dag van de migrant, een maaltijd te organiseren met vluchtelingen. Door zoveel mogelijk meters tafels te verzamelen hopen we die dag samen met u de langste tafel van Nederland vormen. Doe mee met de grote landelijke actie op 18 december en meld nu uw tafel aan.

In 2015 kwamen grote aantallen vluchtelingen naar Nederland. Zij zijn toen heel gastvrij opgevangen door veel mensen, waaronder veel plaatselijke kerken. Eenmaal in Nederland voelen de meeste vluchtelingen zich eenzaam. Uit onderzoek van EenVandaag blijkt dat 94% meer Nederlandse vrienden wil, maar dat het lastig is vrienden te maken. Terwijl onderzoek ook uitwijst dat vriendschappen heel belangrijk zijn voor een succesvolle integratie.

Op maandag 18 december 2017 willen we met elkaar de langste tafel van Nederland dekken en vluchtelingen uitnodigen om aan te schuiven. Hoe? Door met vluchtelingen aan tafel te gaan, in uw kerk, op uw school, in het buurthuis of gewoon bij u thuis. We hopen met alle tafels samen die avond de langste tafel van Nederland te vormen. Doe mee en geef vluchtelingen het gevoel dat ze welkom zijn en erbij horen.

Door zoveel mogelijk meters tafels te verzamelen hopen we die dag samen met u de langste tafel van Nederland vormen omdat wij geloven dat iedereen erbij hoort.
De actie wordt georganiseerd door de Raad van Kerken Nederland en plaatselijk door BBD en DelftseBuur.

Meld uw tafel aan bij Wouke Lam en geef tevens door hoe lang uw tafel is!     email  wouke@xs4all.nl