17 mei | Overhandiging opbrengst Kerstcollecte

De Raad van Kerken in Delft organiseert elk jaar in december een Kerstcollecte in alle bij de Raad aangesloten kerken. In 2018 zijn als doelen gekozen de woongemeenschap Taste! en de Zondagsschool van de St. George Kerk in Latakia in Syrië. De collecte heeft het mooie bedrag van € 7.224,- opgebracht. Op vrijdag 17 mei zal de opbrengst van de collecte aan deze organisaties worden overhandigd, door Co van der Maas, voorzitter van het Interkerkelijk Diaconaal Beraad en pastor Robin Voorn, voorzitter van de Raad van Kerken Delft, pastor van de Oud-katholieke Kerk in Delft. Tussen de flats in de wijk Voorhof ligt een groene oase: de tuin van de christelijke woongemeenschap Taste! Iedere dag is deze tuin open voor de bewoners van de Voorhof, en op vrijdag is er een buurtcafé in de woongemeenschap. Na vijf jaar was een deel van het (tuin)meubilair nodig aan vervanging toe. Dankzij de Kerstcollecte kan dit nu gerealiseerd worden. De Grieks-Orthodoxe zondagsschool in Latakia, Syrië, bestaat al sinds 1942. Wekelijks bezoeken ongeveer 600 kinderen in de leeftijd van 5-12 jaar de activiteiten, die georganiseerd worden door vele vrijwilligers. De crisis in Syrië werpt haar schaduw over alle aspecten van het leven. Het vinden van voldoende financiële middelen om met Kerstmis geschenken te kunnen kopen voor de kinderen van de zondagsschool is een groot probleem. Twee mensen uit Latakia, die nu in Delft wonen, steunen actief hun kerk daar. Zij zijn regelmatige bezoekers van een Delftse kerk en vroegen de Delftse kerken om steun. Met de opbrengst van de Kerstcollecte uit Delft kunnen zij de zondagsschool in Latakia een flink eind op weg helpen.