10 november | Orgelconcert | Maria van Jessekerk

Op zondagmiddag 10 november a.s.om 15.00 uur komt een orgelgrootheid naar de Maria van Jessekerk voor een concert. Het is de organist van de Parijs St. Sulpice, Daniel Roth, waar hij een fameus Cavaillë-Coll (100 registers) bespeelt. Hij wordt door orgelliefhebbers gezien als een levende legende, een organist met wereldfaam. Op zijn programma staan grootse Franse werken en hij sluit het concert af met een improvisatie. Het is uniek dat deze beroemde gastorganist een concert komt verzorgen in Delft.
De toegang tot het concert is 10 euro. Op een groot beeldscherm worden beelden van het spel van de organist getoond. Na afloop is het mogelijk om de organist te ontmoeten onder het genot van een kopje koffie of thee.