Coördinatie burenhulp voor Delfgauw en Oude Leede

Initiatief van PKN Pijnacker/Delfgauw:
Woon je in Delfgauw of Oude Leede en heb je door het coronavirus (niet-medische) hulp nodig? Neem contact op met onze gastvrouw Jolanda van Wijk (06-39120139) of stuur een mailtje naar aanmelden@kerkdelfgauw.nl. Samen met anderen gaan we proberen te organiseren dat je hulp krijgt.

Woon je in Delfgauw of Oude Leede en wil je graag mensen helpen die het nu even niet redden? Laat het weten via aanmelden@kerkdelfgauw.nl of gastvrouw Jolanda. We gaan kijken of we iemand met een hulpvraag aan jou kunnen koppelen.

We denken aan boodschappen doen, een belmaatje tegen de eenzaamheid, voor een ander koken, een korte lift naar een bestemming waar je echt heen moet, en dergelijken. Het gaat ons om het verbinden van hulpvragers en hulpbieders die elkaar niet kunnen vinden via andere netwerken zoals buurtapps , facebook, twitter en appgroepen. Bijvoorbeeld oppas vragen of aanbieden kun je veel beter zelf doen via de Nextdoor buurtapp.

Uiteraard is het belangrijk om je tijdens het helpen te houden aan de aanwijzingen van het RIVM, zodat je elkaar niet kunt besmetten met het coronavirus.

Waarom doen we dit als kerk? Het is onze roeping om te helpen wie geen helper heeft (dat staat in Psalm 72). En in deze rare tijden zijn dat wat meer mensen dan normaal. Meer info op PKN Pijnacker en Delfgauw