Verhalen gevraagd | Open Monumentendag | 11-12 september

Mijn Oude Kerk, mijn Nieuwe Kerk

Het landelijk thema van Open Monumentendag 2021 is ‘Mijn monument is jouw monument’. Heel veel Delftenaren ervaren de Oude Kerk en de Nieuwe Kerk als hun monumenten, beeldbepalend voor de stad. Veel Delftenaren hebben ook een eigen verhaal bij deze kerken. Onder het motto ‘Mijn Nieuwe Kerk’ en ‘Mijn Oude Kerk’ willen we op Monumentendag bezoekers vragen naar hun verhaal bij de kerk, dat opgeschreven kan worden in een boek met insteekvellen. Het is mooi als er op 11 september in de insteekmap verhalen te lezen zijn, ook van leden van de kerk. Zo kunnen we laten zien dat deze oude monumenten levende kerken zijn waar vroeger én nu mensen samenkomen, gedoopt worden, hun trouwdienst houden, samen zingen of muziek maken, etc. Daarom willen we u vragen om uw eigen verhaal bij de Oude en/of Nieuwe Kerk – een anekdote, herinnering, of juist iets van de huidige tijd – in max. 600 woorden op te schrijven en te sturen naar René Strengholt, stadspastor@pgdelft.nl.