Deze site 1 jaar

Precies 1 jaar geleden, ’s avonds om 23 uur ging deze website live.

Daar waren twee redenen voor. Ten eerste werd de digitale Nieuwsbrief die al verschijnt sinds eind 2007, dikker en dikker. In sommige weken waren er Nieuwsbrieven van wel 10 pagina’s, en de stroom kopij bleef maar groeien. En ten tweede wilde de Raad van Kerken Delft zichtbaarder zijn op het internet, vooral voor inwoners van Delft en de omgeving.

De stroom kopij groeit nog steeds. Er zijn het afgelopen jaar ongeveer 1800 nieuwsberichten geplaatst. Zo’n 175 pagina’s  tekst. Ongeveer vijftienduizend mensen bezochten de site; zij lezen gemiddeld 4 bladzijden per keer. De meeste bezoekers komen van buiten Delft. De Nieuwsbrieven zijn nu weer teruggebracht tot aanvaardbare proporties; gemiddeld eens per week verschijnt een gratis Nieuwsbrief van ongeveer 2 bladzijden, vooral door streng selecteren van het Delftse nieuws. Op de website staan dus meer berichten dan in de Nieuwsbrief.

De redactie zoekt nog versterking, vooral voor ziekte en afwezigheid van de vrijwilligers die de site dagelijks bijhouden. Als u af en toe een half uurtje tijd heeft, meld u dan aan. Informatie/aanmelden kan via info@kerkendelft.nl . Weinig werk, waar u veel eer mee inlegt!